Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

ΜΠΑΧΑΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ... ΜΠΑΧΑΛΟ ΜΕ ΤΟΝ "ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ" ΤΗΣ, ΦΙΛΗ!

ΒΡΑΖΕΙ ΤΟ ΚΑΖΑΝΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!... (Όλο το δράμα)
Όταν ο τσαρλατάνος ΦΙΛΗΣ αποδεικνύεται ψαλιδοχέρης και από 20.000, 10.000 τους διορισμούς οδηγούμαστε στις ...απολύσεις και βλέπουμε πως και από που θα κόψει...
ΠΡΟΣΟΧΗ:Το κείμενο είναι μεγάλο αλλά αποκαλυπτικό..κι αληθνό!


(Σημείωση : Με συγχωρείτε για τη μεγάλη έκταση του άρθρου
αλλά στην πράξη περιλαμβάνει 2μέρη σχετικά ανεξάρτητα που
λόγω των εξελίξεων τα παρουσιάζω μαζί.
Το 1ο μέρος παρουσιάζει το ρόλο του διαλόγου και των
διακηρύξεων και πως καταλήξαμε να μη γίνουν μόνιμοι
διορισμοί - ζήτημα που τίθεται και για την επόμενη χρονιά.
Στο 2ο μέρος περιγράφεται το ύψος, πως και από που θα
προκύψουν οι απολύσεις χιλιάδων αναπληρωτών την επόμενη
σχολική χρονιά.
στο τέλος παραθέτω πίνακες με τις προσλήψεις αναπληρωτών
Κ.Τ.)

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ...  


Όταν στις 9/1/2016 δημοσιεύαμε : "O Τσαρλατάνος, τα ανδρείκελα, ο
διάλογος για την Παιδεία και το παράδειγμα των διορισμών και της 2χρονης
προσχολικής αγωγής" το άρθρο φάνταζε σκληρό και υπερβολικό καθώς ήταν
περίοδος που "έβρεχε διορισμούς", τα τραπέζια "διαλόγου" με τα λουλούδια... της
εξαπάτησης στήνονταν και όλοι "φορούσαν τα καλά τους" για να συμβάλουν στις
μεγάλες αλλαγές της εκπαίδευσης ... για το καλό μας - εκτός από κάποιους
"στείρους αρνητές και καταστροφολόγους". 4 μήνες μετά το πραγματικό σχέδιο
του Υπ. Παιδείας συμπληρώνεται βήμα βήμα και παίρνει όλο και πιο αποκρουστική
μορφή ετοιμάζοντας "νύχτες του Αγίου Βαρθολομαίου" για τη δημόσια εκπαίδευση
και τους εκπαιδευτικούς, με μόνη επιδίωξη αυτή της πλήρους και χωρίς
φτιασιδώματα και στρογγυλέματα, εφαρμογής του σχεδίου του ΟΟΣΑ και της ΕΕ
για την εκπαίδευση.

Από πού ...ξεκινήσαμε :
Ο απερίγραπτος τσαρλατάνος Φίλης με τυμπανοκρουσίες στην
εναρκτήρια ομιλία του στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία 28 /12/2015
εξήγγειλε χιλιάδες διορισμούς εντός του 2016 χωρίς να βάζει μαζί τη ρήση :"ανάλογα με την
πορεία της οικονομίας, την πορεία των διαπραγματεύσεων, τη συμφωνία των "θεσμών" και
άλλα ωραία.
Ο ανεκδιήγητος Γενικός Γραμματέας Γιάννης Παντής ανακοίνωνε
βαρύγδουπα «Μέσα στον Γενάρη η ανακοίνωση για χιλιάδες προσλήψεις στην
εκπαίδευση» 7/1/2016
Διάφοροι παρατρεχάμενοι των κομματικών γραφείων του ΣΥΡΙΖΑ (μόνιμα
αποσπασμένοι σε βουλευτικά γραφεία ακόμα και στο ΣΥΡΙΖΑ του 4%) και των διαδρόμων του
Υπουργείου Παιδείας, με συνολική εργασία ως εκπαιδευτικοί της τάξης μετρημένη στα
δάχτυλα, μας κατήγγειλαν για "αντικυβερνητική προπαγάνδα" ενώ άλλοι πρώην
συνδικαλιστές - νυν κυβερνητικά στελέχη - συμμετείχαν ανερυθρίαστα στιςεπιτροπές
προετοιμασίας των μέτρων.
Η ΔΟΕ (με την ψήφο των ΔΑΚΕ, ΔΗ. ΣΥ. πρώην ΠΑΣΚ, ΕΡΑ και ΑΕΚΕ εκ-
κίνηση) και η ΟΛΜΕ (με την ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας της ΣΥΝΕΚ και
"ο Ψαλιδοχέρης"
παίζεται στις (σχολικές) αίθουσες !
ΔΑΚΕ), "με υπευθυνότητα και σοβαρότητα" συναινούσαν στο διάλογο αντί να αποκαλύψουν
και να ακυρώσουν το καλοστημένο επικοινωνιακό σκηνικό του υπουργείου Παιδείας που
έκρυβε και προετοίμαζε την καταστροφική επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση και τους
εκπαιδευτικούς. Ενώ εγνωσμένου κύρους συνδικαλιστές αναπαρήγαγαν τις εξαγγελίες για
χιλιάδες μόνιμους διορισμούς στο facebook : Βερναρδάκης 20.000 μόνιμοι διορισμοί, οι
10.000 ...
Η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου και ιδιαίτερα των αναπληρωτών
παρακολουθούσε σαστισμένη, δύσπιστη αλλά και με κρυφή ελπίδα ότι "έστω 2-3 χιλιάδες
θα γίνουν στο τέλος". Ταυτόχρονα μια μερίδα του μάχιμου εκπαιδευτικού κινήματος
καλούσε σε σύγκρουση και αναλάμβανε την ευθύνη να οργανώσει τους αγώνες του
εκπαιδευτικού κινήματος και να ακυρώσει τις φιέστες του διαλόγου (πραγματικά και όχι
συμβολικά όπως έλεγαν κάποιοι άλλοι στο εκπαιδευτικό κίνημα). Γιατί αξία για τον κόσμο της
εκπαίδευσης και της εργασίας έχει ένα συνδικαλιστικό κίνημα που μπορεί να αποκαλύπτει
έγκαιρα το πραγματικό σχέδιο του αντίπαλου και να οργανώνει τον αγώνα για την ανατροπή
του και μάλιστα την περίοδο που όλα μοιάζουν... ιδανικά.
Ο διάλογος και η αποκάλυψη της απάτης :
Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και πολύ γρήγορα άρχισε να ξηλώνετε το πουλόβερ :
Οι εξαγγελίες να συμπληρώνονται με προϋποθέσεις "εάν συμφωνήσουν οι
θέσμοί", "αν το επιτρέψει η πορεία της οικονομίας". Ο Υπουργός Φίλης σε γραπτή απάντησή
του στη Βουλή στις 17/2, θυμήθηκε ότι "δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα εγκριση από το
Υπουργικό συμβούλιο για διορισμούς το 2015-2016"!
https://www.alfavita.gr/arthron/nikos-filis-den-yparhei-egkrisi-gia-monimoys-diorismoysgia-
trehon-sholiko-etos
Οι γενικότερες εξελίξεις με το πακέτο μέτρων για την εφαρμογή του Μνημονίου
των 5,5δις και των συμπληρωματικών 3,5δις προχωρούν δείχνοντας την πραγματική
κατεύθυνση των κυβερνητικών μέτρων και της πολιτικής τους
ενώ αρχίζουν κάτω από το πέπλο του διαλόγου να προωθούνται τα μέτρα της πραγματικής
πολιτικής του Υπ. Παιδείας και της κυβέρνησης. Μέτρα που ποτέ δεν ήρθαν ούτε "για τα
μάτια , ούτε για "ξεκάρφωμα " σε συζήτηση με κανέναν, αποδεικνύοντας πλήρως ότι ο
διάλογος μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα εκτός από τα μέτρα που πρόκειται
τελικά να ψηφίσει η κυβέρνηση . Αυτά έχουν έτσι κι αλλιώς καθοριστεί στα πλαίσια των
δεσμεύσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Αποδεικνύει επίσης, ότι ο διάλογος ανοίγει τη συζήτηση για
να προετοιμάσει τη συνολική επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση και την εργασία εισάγοντας και
ζυμώνοντας στην κοινωνία τις πιο ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές πχ Λιάκος, βουλευτής
ΣΥΡΙΖΑ Θεσ. Τριανταφυλλίδης, κ.ά.
και έτσι περνάμε στην πραγματική πολιτική στην εκπαίδευση :
Το Υπ. Παιδείας προετοιμάζει με έκτακτες τροπολογίες τις περικοπές χιλιάδων θέσεων
εργασίας. Τροπολογίες για τα ΤΕ, τα νηπιαγωγεία, τον τρόπο τοποθέτησης των εκπαιδευτικών
ειδικοτήτων, την αλλαγή στις αρμοδιότητες των σχ. συμβούλων με διοικητικά καθήκοντα, στις
αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση και στις αναθέσεις επιπλέον μαθημάτων διδασκαλίας
περνώντας τα όρια των κλασσικών ειδικοτήτων (πχ ανάθεση μαθημάτων όπως μαθηματικά και
Φυσική σε μηχανολόγους κλπ) για να φτάσει στον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών και
στο "νέο τύπου σχολείου" στην ΠΕ.

ο Τσαρλατάνος σε δράση : Μηδενικοί οι μόνιμοι διορισμοί -
απομακρύνονται οι διορισμοί και την επόμενη σχολική χρονιά!
Με τη διάταξη για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών το υπ. Παιδείας :
αποκαλύπτει οριστικά ότι ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να κάνει κανένα μόνιμο
διορισμό.

Άλλωστε ποτέ δεν απάντησε στο δεδομένο ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ σχετικό κονδύλι στον
προϋπολογισμό του 2016, γεγονός που αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση το γνώριζε αυτό
από τις δεσμεύσεις της προς την ΕΕ από το καλοκαίρι και τον Οκτώβρη που συνέταξε
τον προϋπολογισμό και όλα τα "περί διορισμών" ήταν ένα καλοστημένο θέατρο για να
προετοιμάσει όλα τα υπόλοιπα. Γιατί η περιβόητη μελέτη για την ανάγκη 20.000
διορισμών στην εκπαίδευση (αλήθεια στη βάση ποιου σχολείου και ποιου νηπιαγωγείου με
βάση ποιο πρόγραμμα ποιες ανάγκες και ποιο αριθμό μαθητών ;;; ) που υποβλήθηκε στους
θεσμούς ουδέποτε δόθηκε στη δημοσιότητα ή έστω τέθηκε σε γνώση των εκπαιδευτικών
ομοσπονδιών ( για να μην αναφερθούμε στην "αβρότητα" των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών να
μην απαιτήσουν να πάρουν το σχέδιο αυτό). Γιατί ΔΕΝ υποβλήθηκε από τον Οκτώβρη
που καταρτίστηκε ο προϋπολογισμός, αλλά μόλις τον Απρίλη!!!
Τελικά, η κατασκευή αυτού του σχεδίου αφορούσε μάλλον περισσότερο την
κατεργασία και τη δημιουργία εντυπώσεων στο εσωτερικό - στους εκπαιδευτικούς
και την κοινωνία παρά στο εξωτερικό - στους θεσμούς ;
Μαζί με την απόσυρση της τροπολογίας για τον τρόπο πρόσληψης συνέδεσε την
πραγματοποίηση διορισμών και για την επόμενη χρονιά με την προϋπόθεση της εμπλοκής
του ΑΣΕΠ, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο ακόμα και γραπτού διαγωνισμού,
προκειμένου να περάσει νέο ενιαίο σύστημα προσλήψεων-διορισμών σύμφωνα με το 3ο
μνημόνιο και τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ για "έγκαιρη αξιολόγηση" και "προσοντολόγιο".
"Αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη και δεσμευόμαστε, ότι την επόμενη χρονιά 2016 - 2017, θα
υπάρξει διαδικασία ΑΣΕΠ για να υπάρξουν διορισμοί μαζικοί εκπαιδευτικών. Και αυτό έχει να
κάνει και με την πορεία της οικονομίας, αλλά και ειδικότερα με τις μεγάλες πιεστικές
ανάγκες που υπάρχουν για διορισμούς και όχι για αναπληρωτές «ομήρους», για διορισμούς με
αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών στα σχολεία." (Ομιλία Φίλη στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων
στη Βουλή 26 Απριλη 2016)
Εκτός από την περιβόητη πλέον εξάρτηση από "την πορεία της οικονομίας" η οποία
ξαναεμφανίζεται απομακρύνονατας τους διορισμούς και του 2017! εμφανίζεται Νέα
Προϋπόθεση για τους διορισμούς την επόμενη σχολική χρονιά: η "διαδικασία (sic) ΑΣΕΠ" !
Αποκαλύπτει επίσης ότι έχει μόνη δέσμευση και επιδίωξη να ανατρέψει τους
πίνακες και να εφαρμόσει το νόμο Διαμαντοπούλου 3848/2010 καθώς θέλει να
απαλλαγεί από την αναγνώριση των εργασιακών δικαιωμάτων λόγω της μεγάλης
προϋπηρεσίας που αποκτά κάποιος αναπληρωτής. Κανένας δεν πρέπει εφεξής να
κατοχυρώνει κανένα δικαίωμα για εργασία αφού το μοντέλο εργασίας και εκπαίδευσης
που πρέπει να ολοκληρώσει η κυβέρνηση, με την απαίτηση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, προϋποθέτει
δραστικές περικοπές σε εκπαιδευτικούς - βλέπε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών,
χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων για όλους (αναπληρωτές και μόνιμους) , μόνιμη
κινητικότητα και επισφάλεια, εναλλαγή σε εργασία και ανεργία κατα περίπτωση, άνοιγμα και
νέων χειρότερων μορφών εκμετάλλευσης των αναπληρωτών με όρους πενταμηνιτών κλπ.
Γιατί προχώρησε στην απόσυρση της διάταξης για τον τρόπο
πρόσληψης των αναπληρωτών ;
Η απόσυρση της διάταξης για τον τρόπο πρόσληψης είναι μια επιτυχία του εκπαιδευτικού
κινήματος και δείχνει ότι η ελπίδα βρίσκεται μόνο στους συλλογικούς, μαχητικούς
αγώνες στη βάση των κοινών συμφερόντων όλων για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή
δουλειά και της υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και όχι στους
κάθε είδουςδιαχωρισμούς και διαιρέσεις μεταξύ των αναπληρωτών που
παζαρεύουν τη θέση επιμέρους ομαδων σε βάρος κάποιων άλλων.
Αποτέλεσμα μπορεί να προκύψει μόνο με αγώνες από τη σκοπιά της ανατροπής του
σχεδίου του υπουργείου και όχι με "διορθωτικές" και εποικοδομητικές" προτάσεις
στο καταστροφικό του σχέδιο.
Θα είχε προκύψει η τωρινή απόσυρση της πρότασης του Υπουργείου αν το
εκπαιδευτικό κίνημα δεν απαιτούσε την απόσυρση της διάταξης αλλά ακολουθούσε
στο σύνολό του την προδοτική - κυβερνητική τακτική της ΟΛΜΕ ; Αν αποδεχόταν την
εφαρμογή του ν.3848/10 και παζάρευε να κάνει το πλαφόν της προϋπηρεσίας από 60 σε 84
μήνες δεχόμενο ως δεδομένη τη κατάργηση της προϋπηρεσίας και την ανάγκη να μπουν
διάφορα προσόντα όπως απαιτούν η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ. Σήμερα πολύ απλά θα είχε ήδη αλλάξει
ο τρόπος πρόσληψης των αναπληρωτών.

Φυσικά ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΟΥΜΕ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ. Δεν τελειώσαμε οριστικά με το σχέδιο για τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών όσο και των μόνιμων διορισμών. Το Υπουργείο
υποχώρησε αυτογελοιποιούμενο αποδεικνύοντας ότι οι ισχυρισμοί του ήταν κάλπικοι:
"... Τυχόν μη συμμόρφωση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Π.ΕΘ. στις αποφάσεις του Ανωτάτου
Ακυρωτικού Δικαστηρίου θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην ακύρωση των πινάκων
αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2016-2017 με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβριο. " (Δελτίο Τύπου του Υπ Παιδείας 11-04-16 Ύψιστος στόχος του υπουργείου η ομαλή έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο )

Παραπλανούσε και προσπαθούσε πίσω από το ΣτΕ να κρύψει την πολτική του επιλογή για
εφαρμογή του ν.3848 και του προσοντολόγιου του ΟΟΣΑ για τις προσλήψεις .
Η υποχώρηση του οφείλεται κατα τη γνώμη μας, στο γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας είδε για πρώτη φορά μια δυναμική αντίδραση από ευρύτερα κομμάτια του εκπαιδευτικού
κόσμου και ιδιαίτερα από τους αναπληρωτές που η πλειοψηφία τους μέχρι τώρα δεν έμπαινε με αποφασιστικότητα στον αγώνα. Είδε αυτό να εξακτίνωνεται σε όλη τη χώρα και να ανοίγει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα σοβαρό εμπόδιο στη συνολική
αντιεκπαιδευτική του μεταρρύθμιση που περιλαμβάνει, εκτός των άλλων, περικοπές σε
χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Αυτό το σχέδιο που προσπαθεί να κρύψει κάτω από το πέπλο του διαλόγου, τις
"αποσπασματικές" τροπολογίες, τις ανακοινώσεις για το νέο σχολείο μέσα στο Πάσχα και τις καθυστερήσεις για το συνολικό σχέδιο, με την ελπίδα να φτάσει στη λήξη της σχολικής
χρονιάς ώστε η εκπαιδευτική κοινότητα και ιδιαίτερα οι αναπληρωτές να το
καταλάβουν μετά την απόλυση τους.

Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία - πόσα είναι τα κονδύλια και οι
προσλήψεις αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά ;

Αυτό το ερώτημα απέφυγε πεισματικά να απαντήσει με σαφήνεια ο Φίλης στις συναντήσεις στο Υπ Παιδείας. Ωστόσο παρά την επιμελή προσπάθεια απόκρυψης των στοιχείων καθώς δεν
αναφέρονται ξεχωριστά τα σχετικά κονδύλια στον προϋπολογισμό του Υπ Παιδείας του 2016 έχουμε τα εξής δεδομένα :
1. Ο υφυπουργός Πελεγρίνης δήλωσε ότι φέτος χρησιμοποιήθηκαν
εμπροστοβαρώς τα 160 εκατομ για προσλήψεις αναπληρωτών από το ΕΣΠΑ και απομένουν μόλις 190 εκατομυρια μέχρι το τέλος του προγράμματος ΕΣΠΑ δηλαδή το 2020 - τα επόμενα 4 χρόνια!
Κατα συνέπεια μια σχετικά ορθολογική πολιτική για τη διαχείριση της μιζέριας των
Μνημονίων στις προσλήψεις από τη μεριά του υπουργείου που δε θα ήθελε να ξεμείνει, θα
υποδείκνυε να χρησιμοποιήσει μέχρι 50 εκατομύρια για τη χρονιά 2016-17 για προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μπορεί να προσλάβει την επόμενη χρονιά σημαντικά λιγότερο από το 1/3 των φετινών
διορισμών αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ.
2. Οι φετινοί διορισμοί αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ με βάση στοιχεία που
υπάρχουν στο διαδίκτυο είναι περίπου οι μισοί από το σύνολο των αναπληρωτών και
κυμαίνονται περίπου στις 11.000. Κατά συνέπεια μιλάμε για 7500 έως 8000 λιγότερους
αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ!!!!

3. Με βάση το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός του 2016 για το Υπ
Παιδείας είναι συνολικά ελαφρά μειωμένος (τακτικός και ΠΔΕ) (σελ 101-111 του Γενικού
Κρατικού προϋπολογισμού 2016 - Εισηγητική έκθεση σελ. 81-83) λαμβάνοντας υπ όψη ότι
υπάρχει γενική πίεση για "μάζεμα" των δαπανών υποθέτουμε ότι στην καλύτερη
περίπτωση οι προσλήψεις τακτικού και ΠΔΕ θα είναι το πολύ στα ίδια επίπεδα αν
όχι μειωμένα, ακολουθώντας τη γενική τάση.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτει ότι το καλύτερο σενάριο προβλέπει μια μείωση
των αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά της τάξης των 8000 μπορεί και
10000 !!! , αν χρησιμοποιήσει τα διαθέσιμα κονδύλια και δεν υπάρχουν και άλλοι περιορισμοί
και δεσμεύσεις που ακόμα δεν έχει αποκαλύψει και τα πράγματα αποδειχτούν πολύ χειρότερα.
Αν κάνουμε λάθος στους υπολογισμούς και αδικούμε το Υπουργείο προκαλούμε να μας
διαψεύσουν δίνοντας όλα τα στοιχεία που έχουν προβλέψει.
Από πού θα κοπούν αυτοίοι αναπληρωτές και πώς θα λειτουργήσουν τα
σχολεία ;
Ο Τσαρλατάνος αποδεικνύεται και ψαλιδοχέρης και κόβει από
παντού...
Ο Φίλης κάτω από τα ριχτά σακάκια του... ακονίζει και κρύβει τα ψαλίδια του! Οι φαινομενικά αποσπασματικές ρυθμίσεις ως τροπολογίες είτε ως υπουργικές αποφάσεις συμπληρώνουν βήμα βημά αυτή την προσπάθεια και διαμορφώνουν νέα δεδομένα και τη δημόσια εκπαίδευση την οποία έχουν βάλει στην προκρούστια κλίνη των Μνημονίων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Για την ειδική αγωγή :
Η ψήφιση της τροπολογίας που στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ενταξης (ΤΕ) αφού αλλάζει το χαρακτήρα τους και τα μετατρέπει κάτι ανάμεσα σε ΤΕ και παράλληλη στήριξη, ακυρώνοντας στην πράξη και τους δύο ρόλους, στοχεύει να περικόψει χιλιάδες
αναπληρωτές από την ειδική αγωγή. Συγκεκριμένα φέτος προσλήφθηκαν 1530 σε
ΣΜΕΑΕ (ειδικά σχολεία και ΤΕ) και 2226 αναπληρωτές στην παράλληλη στήριξη.
Με τη νέα ρύθμιση φαίνεται ότι προετοιμάζει την πλήρη ή τη σταδιακή κατάργηση της
παράλληλης στήριξης είτε γιατί έχει τελειώσει το πρόγραμμα ΕΣΠΑ είτε ως αποτέλεσμα του νέου χαρακτήρα του ΤΕ. Αναθέτοντας στον εκπαιδευτικό του ΤΕ όλα τα παιδιά με
ειδικές ανάγκες στο σχολείο θα έχει την υποχρέωση να γυρίζει από τάξη σε τάξη και από
παιδί σε παιδί, αδυνατώντας να κάνει παράλληλη στήριξη (θα αλλάζει σχεδόν κάθε ώρα
μαθητή) ούτε τη δουλειά του ΤΕ και να βοηθήσει ουσιαστικά τα παιδιά. Έτσι το
Υπουργείο απαλλάσσετε από την υποχρέωση να στείλει παράλληλη στήριξη!
Αν πράγματι αυτό σχεδιάζουν - ας το διαψεύσουν - τότε το Υπουργείο θα έχει τη
δυνατότητα να περικόψει μέχρι 2226 θέσεις αναπληρωτών!!! Μήπως έτσι εξηγούνται και οι επίμονες δηλώσεις παραγόντων του Υπουργείου και του ίδιου του Φίλη ότι δε θα καταργηθούν τα Τμήματα Ενταξης αλλά αντίθετα θα αυξηθούν ; Με τη διαδικασία ίδρυσης νέων ΤΕ, που ξεκίνησε, μπορεί να αυξήσει τα ΤΕ (παρ΄ότι ΔΕ προτείνουν 2α τμήματα ένταξης στο ίδιο  σχολείο ακόμα και όπου υπάρχουν πολλοί μαθητές με ανάγκες) - αλλά με ένα εκπαιδευτικό
ειδικής αγωγής για όλα - Έτσι το Υπουργείο θα λέει ότι αύξησε τα ΤΕ και ταυτόχρονα θα
μπορεί να εξοικονομήσει τουλάχιστον 1500 έως 2000 λιγότερους αναπληρωτές
κόβοντας ή περιορίζοντας δραστικά ή αφήνοντας στην ιδιωτική πρωτοβουλία και
στη δυνατότητα των γονέων την παράλληλη στήριξη!!!


Για το νέο τύπο σχολείου :
Όλοι οι τύποι σχολείων που βασίστηκάν στα προγράμματα ΕΣΠΑ (ΕΑΕΠ, ΖΕΠ κα) είχαν
ημερομηνία λήξης - όσο διαρκούσε η χρηματοδότηση - και αυτό το γνώριζαν τόσο το
Υπουργείο - όσο και οι κάθε λογής υποστηρικτές τους που τώρα θέλουν να εμφανιστούν
δικαιωμένοι. Αυτοί που συνέργησαν με το εκάστοτε υπουργείο Παιδείας, συνηγορούσαν για
την "αξιοποίηση" των ΕΣΠΑ και διευκόλυναν το υπουργείο να μην προχωράει σε οργανικές
θέσεις (απογορευόταν σε πιλοτικά προγράμματα) για όλα τα νέα διδακτικά αντικείμενα
στα σχολεία αυτά και την ένταξη των ειδικοτήτων με οργανικό και αδιαμφισβήτητο
τρόπο σε ένα άλλο ενιαίο 12χρονο σχολείο όπως διεκδικούσε το μάχιμο εκπαιδευτικό
κίνημα.
Ο νέος τύπος σχολείου που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παδείας μέσα στο Πάσχα! έχει
βασική επιδίωξη, στα πλαίσια των Μνημονιακών περικοπών να κάνει το σχολείο :
ακόμα πιο φτηνό με δραστικές περικοπές στους εκπαιδευτικούς που
απαιτεί για να λειτουργήσει
με πλήρη κατάργηση του δάσκαλου για το ολοήμερο και συρρίκνωσή
του ολοήμερου,
πιο ευέλικτο με μεγαλύτερη κινητικότητα - συμπλήρωση σε άλλο σχολείο
- για δάσκαλους και ειδικότητες ώστε να μη "χάνεται" ούτε μία ώρα,
με "γυμνασιοποίηση" χωρίς δάσκαλο τάξης αλλά παρουσία πολλών
δασκάλων με υπολείμματα ωρών σε μία τάξη
με δυνατότητα να ακυρώνονται οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων - ΝΑ ΜΗΝ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ - και να καταργείται στην πράξη το μάθημα,
κρατάει και επεκτείνει τη βασική λογική των ΕΑΕΠ στη διαμόρφωση
του προγράμματος που είναι αυτή της ποσοτικής συσσώρευσης ωρών,
με αδυναμία κάθε επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής
διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αδυναμία ενισχυτικής διδασκαλίας
και άλλων δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική ,
εικαστική, θεατρική, ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε όλοι
οι εκπαιδευτικοί να μένουν σε ένα σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική
σχέση με αυτό και τους μαθητές του και να μην είναι περιοδεύοντες
θίασοι σε πολλά σχολεία. Τέλος διατηρεί το ατελείωτο κηνύγι των
αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων της δεξιότητας και της
πληροφορίας σε βάρος της βαθιάς και ολοκληρωμένης γνώσης.
ακόμα πιο ανοιχτό στην αγορά.
Σ΄ αυτό το άρθρο δε θα ασχοληθούμε με μια συνολική κριτική. Θα μείνουμε αναλυτικότερα
στην καρατόμηση χιλιάδων θέσεων εκπαιδευτικών, δασκάλων και ειδικοτήτων.
1. Με την κατάργηση της 7ης ώρας στα 1337 ΕΑΕΠ και την κατάργηση της πρωινής
ζώνης καταργεί ώρες που αντιστοιχούν σε λίγους παραπάνω από 3600
εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα στα 2218 κλασσικά δημοτικά - δεδομένο ότι στην
πλειοψηφία τους είναι κάτω από 12 θέσια - προσθέτει μία ώρα κάθε μέρα (6η ώρα)
στις Α' και Β΄(συνολο 10 ώρες) τάξεις αλλά καταργεί δύο 7ωρα από Ε΄και
ΣΤ΄ (4 ώρες)και την πρωινή ζώνη (5ώρες). Δηλαδή μιλάμε για 1 επιπλέον ώρα την
εβδομάδα και αν συνυπολογίσουμε ότι σε αρκετά κλασσικά σχολεία δεν λειτουργεί η
πρωινή ζώνη μιλάμε για μια περικοπή περί των 3300 εκπαιδευτικών.
2. Με την κατάργηση του δάσκαλου για το ολοήμερο καταργεί όλους τους
δασκάλους στα κλασσικά (αρκετά στην περιφέρεια μπορεί να μην είχαν ολοήμερο
αλλά επίσης αρκετά στα αστικά κέντρα είχαν δύο δασκάλους). Κατά συνέπεια είναι
τουλάχιστον 1500 οι θέσεις δασκάλων στα κλασσικά που καταργούνται ενώ περίπου τα
μισά ΕΑΕΠ πανελλαδικά είχαν κρατήσει δάσκαλο και στο ολοήμερο δηλαδή
κόβονται άλλες 600-700 θέσεις δασκάλων. Με το δεδομένο το ελάχιστο 14 μαθητές
και με τις υποχρεωτικές βεβαιώσεις και των δύο γονέων από τον εργοδότη!!!
Θυμίζουμε ότι το μέτρο αυτό το έφερε πρώτος ο Αρβανιτόπουλος και το ακύρωσε το
εκπαιδευτικό κίνημα. Σε μια χώρα με 25% ανεργία και "θάλασσα" μάυρης εργασίας
στόχο έχει να συρρικνώνει μέχρις εξαφανίσεως το ολοήμερο ενώ τα ελάχιστα
τμήματα (στις περισσότερες περιπτώσεις 1 τμήμα), σχεδιάζει να το καλύψει με τις ώρες
του δ/ντή (δεν εννούμε ότι θα μπαίνει ο δ/ντής κατ' ανάγκη) και τα περισσεύματα των
εκπαιδευτικών από το πρωινό. Συνέπεια: Περίπου 2100 - 2300 δάσκαλοι
λιγότεροι!!!
ΣΥΝΟΛΙΚΑ στο νέο τύπο σχολείου όπως περιγράφεται μπορούν να κοπούν μέχρι
5500 - 6000 θέσεις εκπαιδευτικών !!!
Για τα ΖΕΠ
Η κατάργησή τους - καθώς τελείωσε το πρόγραμμα και η χρηματοδότηση - έχει και μια ειδική
αξία για τη ΜΑΥΡΗ λίστα των θέσεων εργασίας προς κατάργηση. Από φέτος στα περισσότερα
δεν υπήρξαν οι επιπλέον δάσκαλοι που προβλέπονταν. Αυτοί θα κοπούν όλοι την επόμενη
χρονιά αλλά τι θα γίνει με τις θέσεις των 494 αναπληρωτών που προσλήφθηκαν μέσω
ΖΕΠ και στην πλειοψηφία τους δούλευαν σε Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) ; Θα
καταργηθούν και οι ΤΥ ; Αν λειτουργήσουν από ποια κονδύλια θα γίνουν οι προσλήψεις
αναπληρωτών ; Θα λειτουργήσουν με νέο πρόγραμμα για την εκπαίδευση των
προσφυγόπουλων και πού ; σε ΤΥ μέσα στα σχολεία ή στα στρατόπεδα συγκέντρωσης -
(συγνώμη "φιλοξενίας") και άρα θα ναι άλλα προγράμματα και οι προσλήψεις θα εισάγουν
νέους όρους εργασίας για τους αδιόριστους συναδέλφους στα πρότυπα των 5μηνιτών ;
Τι θα γίνουν οι 494 θέσεις αναπληρωτών που υπήρχαν φέτος ;
Για το νηπιαγωγείο :
Το Υπ Παιδείας με τη γνωστή πλέον τροπολογία που επιμένει να ψηφίσει τις
επόμενες μέρες προετοιμάζει ενα πογκρόμ στη λειτουργία του δημόσιου
νηπιαγωγείου που θα σημάνει χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτριων νηπιαγωγών.
Όπως αναλυτικά έχει περιγράψει το Συντονιστικό Νηπιαγωγών (ΕΚΡΥΘΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ- ΝΕΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ---
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΘΕΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ – ΑΛΛΑΓΗ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ – ΠΑΙΔΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ )
η πλήρης εφαρμογή της κατάργησης των τμημάτων νηπιαγωγείων με κάτω από 14
νήπια μπορεί να οδηγήσει στην άμεση περικοπή μέχρι 744 τμημάτων
νηπιαγωγείων σε νηπιαγωγεία που μέχρι σήμερα λειτουργούν ως διθέσια ενώ απειλεί
άμεσα 1144 νηπιαγωγεία που φέτος έχουν κάτω από 14 παιδιά με τις αντίστοιχες
θέσεις νηπιαγωγών.
Ταυτόχρονα μεγάλος αριθμός συγχωνεύσεων καταργήσεων τμημάτων και θέσεων
νηπιαγωγών μπορεί να προκύψει μέσα από τα πολυδύναμα νηπιαγωγεία στα αστικά
κέντρα που προβλέπει η τροπολογία. Και να σκεφτεί κανείς ότι επί χρόνια η πλειοψηφία των
ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ(σήμερα ΔΗ. ΣΥ.), "κλείνοντας το μάτι" ότι θα προκύψει διευθυντική θέση
νηπιαγωγού, επέμεναν - με το μάχιμο εκπαιδευτικό κίνημα αντίθετο - να θέτουν ως αίτημα
της ΔΟΕ τη διαμορφωση πολυδύναμων νηπιαγωγείων, διευκολύνοντας ανάλογα σχέδια
προκατόχων Υπ Παιδείας (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) , καθώς το σχέδιο άλωσης της δημόσιας
προσχολικής αγωγής κυβερνήσεων - ΕΕ και ΟΟΣΑ έχει μακριές ρίζες.
Το υπουργείο διαμορφώνει τη δυνατότητα να προχωρήσει άμεσα σε δραματικές
περικοπές συρρικνώνοντας τρομακτικά τη δημόσια προσχολική αγωγή. Είτε το κάνει
αυτό άμεσα και καθολικά είτε το προχωρήσει σταδιακά (πχ με κλείσιμο συγχώνευση μόνο
των "δεύτερων" τμημάτων ώστε να φαίνεται ότι κανένα νηπιαγωγείο ΔΕΝ ΚΛΕΊΝΕΙ, είτε
θέτοντας νηπιαγωγεία "σε αναστολή", χωρίς να τα κλείνει τυπικά.)
Αν σκεφτούμε ότι φέτος - σχ. χρονιά 2015-16- προσλήφθηκαν στα νηπιαγωγεία
1635 αναπληρώτριες /τές νηπιαγωγοί καταλαβαίνουμε ότι με μια "ήπια" εκδήλωση
μόνο του πρώτου μέρους του σχεδίου μπορεί να απαλλαγεί από τις μισές
τουλάχιστον αναπληρώτριες νηπιαγωγούς !!! περικόπτοντας τον συνολικό αριθμό
των αναπληρωτών κατά 800 - 1000 μόνο από τα νηπιαγωγεία!!!
Ο ακριβής αριθμός των τμημάτων που θα καταργηθούν από τη δημιουργία πολυθέσιων
Νηπιαγωγείων θα γίνει γνωστός το Μάιο, με την ΚΥΑ για τις μεταβολές σχολικών μονάδων ενώ
η μείωση της λειτουργικότητας των τμημάτων θα τύχει επεξεργασίας από τη
διοίκηση της εκπαίδευσης μέσα στο καλοκαίρι προετοιμάζοντας τη νέα πραγματικότητα
και δημιουργώντας τετελεσμένα για τον επόμενο Σεπτέμβρη.
Αυτό όμως που μπορεί να διαλύσει ακόμα περισσότερο το δημόσιο νηπιαγωγείο
τόσο στο εκπαιδευτικό - παιδαγωγικό του περιεχόμενο όσο και ως προς τις θέσεις εργασίας
των νηπιαγωγών είναι το ωράριο λειτουργίας του νηπιαγωγείου που πάει πακέτο με το
ωράριο εργασίας των νηπιαγωγών.
Είναι γνωστό ότι κατατέθηκε πρόταση και συζητιέται στα επιτελεία του Υπουργείου Παιδείας
η "εξομοίωση του ωράριου" λειτουργίας του Νηπιαγωγείου με αυτό του νέου τύπου σχολείου!
Η αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών, μάλιστα, να γίνει στο όνομα της "εξομοίωσης" -
θεσμοθέτησης του ωραρίου των νηπιαγωγών με αυτό των εκπαιδευτικών στην ΠΕ.!!! Τόσο
"αριστερά"!!!
Το μεγαλο ζήτημα είναι ότι μια τέτοια πρόταση - της λειτουργίας του πρωινού κύκλου του
νηπιαγωγείου μέχρι της 1.15 το μεσημέρι οδηγεί στην αποψίλωση της μεσημεριανής βάρδιας
του ολοήμερου νηπιαγωγείου από το όποιο εκπαιδευτικό του περιεχόμενο, το συρρικνώνει
χρονικά και σε συνδυασμό με τις πρόωρες αποχωρήσεις, προετοιμάζει τη μετατροπή της
2ης βάρδιας σε βοηθητική "εξωδιδακτική", αμιγώς κοινωνική υπηρεσία η οποία
μπορεί στη συνέχεια να μεταβιβαστεί στην τοπική αυτοδιοίκηση, τους γονείς κλπ
και να λειτουργήσει με βοηθητικό προσωπικό είτε με 5μηνίτες, είτε με ό,τι άλλο
αποφασίσει η "τοπική κοινωνία" στην οποία ο πρόεδρος του εθνικού διαλόγου κος
Λιάκος δίνει μεγάλη βαρύτητα και ρόλο... για να μην ξεχνιόμαστε!
Κάτι τέτοιο από την άποψη των θέσεων εργασίας των νηπιαγωγών θα "έκοβε" το 1/3
περίπου των νηπιαγωγών ως περιττές (την νηπιαγωγού για το απογευματινό τμήμα του
ολοήμερου) και τότε ΔΕΝ θα κοπούν μόνο όλες οι αναπληρώτριες νηπιαγωγοί αλλά θα
περισσέψουν και πολλές εκατοντάδες μόνιμες συνάδελφοι!!! προετοιμάζοντας τα
πλεονάσματα για τα επόμενα Μνημόνια γιατί το τέρας της ΕΕ και του ΟΟΣΑ
θρέφεται με κατάργηση δομών δημόσιας εκπαίδευσης και με απολύσεις και είναι
αχόρταγο...!!!
Βέβαια πάντα υπάρχει και η άμεση ιδιωτικοποίηση και τα Vouchers... στο όνομα του
καλυψθούν και αυτά (2χρονη προσχολική αγωγή) που το δημόσιο δεν μπορεί!
Όλα αυτά τα σχέδια θα φτάσουν να αναδείξουν το Φίλη και όλο το επιτελείο του Υπ. Παιδείας
και της κυβέρνησης σε πρωτοπόρο νεοφιλευλευθερο ξεπερνώντας τη Διαμαντοπούλου, τον
Αρβανιτόπουλο και κάθε προηγούμενο Υπ. Παιδείας που θα τους κάνει να φαίνονται
"γιαλαντζή" νεοφιλελεύθεροι μπρος στην ικανότητα των "αριστερών" τοποτηρητών των
Μνημονίων.
Συνοψίζοντας τους αριθμούς:
Με βάση μόνο τις παραπάνω πηγές περικοπών θέσεων αναπληρωτών έχουμε ήδη τη
δυνατότητα για συνολικά 8000 - 9000 απολύσεις αναπληρωτών από αυτούς που
φέτος δουλεύουν στο δημόσιο σχολείο και νηπιαγωγείο, με αυτά που άρχισαν να
αποκαλύπτονται από τα μέχρι τώρα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας. Ο αριθμός αυτός
ταιριάζει απόλυτα με το "καλό σενάριο" για τις εναπομείνασες πιστώσεις για προσλήψεις
αναπληρωτών που αναφέρουμε παραπάνω.
Ωστόσο πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι (άλλωστε πάντα υπάρχει και το κακό σενάριο
και η επιδίωξη της κυβέρνησης για "επιτυχή εφαρμογή" της συμφωνίας με τους θεσμούς με
μεγαλύτερα πλεονάσματα στον προϋπολογισμό) :
Μεγάλο μαχαίρι θέσεων εκπαιδευτικών ενδέχεται να προκύψει και από τις καταργήσεις
συγχωνεύσεις τμημάτων αν όχι και σχολείων που πρόκειται να ανακοινωθούν μέσα στο
Μάη όπως και οι λειτουργικές καταργήσεις τμημάτων (που φαίνεται να προτιμάει το
Υπουργείο γιατί γίνονται σε νεκρό χρόνο μέσα στο καλοκαίρι και αποφεύγεται ο μεγάλος
"θόρυβος" και οι αντιδράσεις).
Τεράστιο ρόλο θα παίξει η "διαχείριση του προσωπικού" - βλέπε την πλήρη κατάργηση
κάθε αντισταθμιστικής εκπαίδευσης - ενισχυτική διδασκαλία και την εφαρμογή της
κινητικότητας των εκπαιδευτικών ακόμα και μετακινήσεων από Δ/νση σε Δ/νση και από ΔΕ σε
ΠΕ στα πλαίσια της περιφέρειας, που θα προκύπτει ως αποτέλεσμα των "πλεονασμάτων"
διδακτικών ωρών που τα μέτρα του Υπουργείου ΤΩΡΑ κατασκευάζουν με τα μέτρα που
περνάν.
Δυστυχώς ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ.
Αυτές οι πηγές περικοπών αφορούν μόνο την ΠΕ και ΔΕΝ είναι όλες.
Τι θα γίνει στην ΔΕ ;
Αντίστοιχες - ίσως όχι σε τόσο μεγάλη έκταση όπως αυτή τη φορά στην ΠΕ - προετοιμάζεται
και για την ΔΕ όπου ακόμα έχει αποφύγει το υπουργείο να δώσει πιο συγκεκριμένη εικόνα
αυτών που προετοιμάζει. Ωστόσο δεν μπορεί να έχουμε αυταπάτες ότι η αναμόρφωση στην
Τεχνική εκπαίδευση όσο και το "ανακάτεμα" των ειδικοτήτων και των ωρολογίων
προγραμμάτων, με τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων θα έχουν ως
αποτέλεσμα την περικοπή χιλιάδων θέσεων εκπαιδευτικών μειώνοντας σημαντικά τις
προσλήψεις των αναπληρωτών για τη νέα χρονιά.
Φυσικά μεγάλο ρόλο θα παίξει και η "αξιοποίηση" εκπαιδευτικών που θα προκύψουν ως
αποτέλεσμα των αλλαγών - περικοπών στην ΔΕ. πχ από τις περικοπές στην τεχνική εκπαίδευση
θα προκύψουν περισσεύματα σε καθηγητές πληροφορικής οι οποίοι θα αξιοποιηθούν στην
κάλυψη των αναγκών του νέου τύπου σχολείου στην ΠΕ απομακρύνοντας την προσδοκία
πρόσληψης ακόμα και ως αναπληρωτών των αδιόριστων συναδέλφων της αντίστοιχης
ειδικότητας.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο

ότι το Υπουργείο σε ανύποπτο χρόνο ψήφισε ότι η τοποθέτηση των κοινών
ειδικοτήτων σε ΠΕ και ΔΕ θα γίνεται στην αρχή της χρονιάς από κοινή συνεδρίαση
των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ σε όλα ταυτόχρονα τα σχολεία της ΠΕ και ΔΕ, ενιαία.
ότι το Υπουργείο σε ανύποπτο χρόνο τροποποίησε το καθηκοντολόγιο
προσδίδοντας επιπλέον διοικητικά καθήκοντα στους σχολικούς συμβούλους καθώς
ετοιμάζει όλο το μηχανισμό (περιφερειακοί δ/ντές, δ/ντές εκπαίδευσης, σχολικοί
σύμβουλοι και διοικητικός μηχανισμός) που θα κληθούν να "κάνουν τη βρώμικη δουλειά"
και να γίνουν οι χασάπηδες πετσοκόβοντας σχολικές μονάδες, τμήματα, εργασιακά
δικαιώματα, μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και ζωές ανθρώπων. Όποιος συμβάλει με
όποιο τρόπο σ΄ αυτό το σχέδιο θα είναι ο ίδιος "εγκληματίας" και μάλιστα χωρίς
ελαφρυντικά και ως τέτοιος θα αντιμετωπιστεί στο μέλλον από το εκπαιδευτικό
κίνημα.
Είναι φανερό ότι κάθε μέτρο που αποσπασματικά φαίνεται ότι παίρνει το Υπουργείο είναι
κομμάτι στο παζλ του αποκρουστικού αντιεκπαιδευτικού του σχέδιου που μεθοδικά ένα
χρόνο τώρα ετοιμάζει. Είναι φανερό ότι πολλά είναι ακόμα αυτά που μας
επιφυλάσσει το Υπουργείο μέχρι το καλοκαίρι και η σταθερή του επιδίωξη να εφαρμόσει
"δημιουργικά" και αποτελεσματικότερα από τους προκατόχους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ το
Μνημόνιο και τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Το ζήτημα είναι ότι έπρεπε ήδη - ΠΡΕΠΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ
ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ στο εκπαιδευτικό κίνημα.
Το επόμενο διάστημα μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, παρά τι όποιες δυσκολίες έχει είναι
καθοριστικό για τη δυνατότητα να βάλουμε εμπόδια και να ακυρώσουμε τα σχέδια του
υπουργείου.
Εδώ θα κριθεί και η στάση των εκπαιδευττικών ομοσπονδιών και όλων των συνδικαλιστικών
δυνάμεων αν θα αλλάξουν στάση και θα συμβάλουν στην πανστρατιά που το
εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να προβάλει ή θα συνεχίσουν την συνειδητή
διευκόλυνση της πολτικής του Υπουργείου και της κυβέρνησης.
Πρέπει να αποκαλυφθεί όλη η εικόνα και ο κόσμος της εκπαίδευσης να πάρει την υπόθεση στα
χέρια του όπως το δείγμα των πρόσφατων κινητοποιήσεων έδειξε ότι μπορεί να κάνει. Να
συνεχίσουμε αποφασιστικά και οργανωμένα τον αγώνα , από τα κάτω με όποιον θέλει να
δώσει τη μάχη για την ανατροπή αυτών των σχεδίων κατακρεούργησης της δημόσιας
εκπαίδευσης και της εργασίας των εκπαιδευτικών γιατί αν κάτσουμε με "σταυρωμένα
χέρια"πολύ γρήγορα ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΡΙΟ για χιλιάδες συναδέλφους
εκπαιδευτικούς όπως και για χιλιάδες παιδιά στη δημόσια εκπαίδευση.
Κώστας Τουλγαρίδης, πρόεδρος του συλλόγου εκπ/κων ΠΕ "Κώστας Σωτηρίου"
. : ΥΓ Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και οι αιρετοί στο Υπ Παιδείας οφείλουν να παίξουν το
, ρόλο τους και να απαιτήσουν τουλάχιστον τα συγκεκριμένα στοιχεία που το Υπουργείο
( Παιδείας έχει και αποκρύβει ενώ την ίδια στιγμή κάνει προβολές με βάση τα στοιχεία από κάθε
), σχολική μονάδα σε όλη τη χώρα για να δούμε με ακρίβεια όλη την εικόνα αντί να ψάχνουμε
... στο περίπου

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ με πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών
( ) χωρίς την πλήρη μέχρι σήμερα επικαιροποίηση τους
7 0 & 6 0 . 2 0 1 5 - 1 6 Π Ρ Ο Σ Λ Η Ψ Ε Ι Σ Α Ν Α Π Λ Η Ρ Ω Τ Ω Ν Π Ε Π Ε σ χ έ τ ο υ ς
Π Ι Σ Τ Ω Σ Ε Ι Σ
Κ Λ Α Δ Ο Σ
. . . Γ Λ Κ 6 0 - 7 0 ( ) 2 8 - 0 9 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η Π Ε Π Ε Τ Α Κ Τ ΙΚ Ο Σ 2 3 8 1 . 3 6 8 1 . 6 0 6
. . . . Ε Σ Π Α . . 2 8 - 0 9 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η γ ια Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Α Δ Σ 3 4 4 3 4 4
. . . . Ε Σ Π Α / 2 8 - 0 9 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η γ ια Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Α Ν Γ 6 2 9 6 2 9
. . . Π Δ Ε 6 0 - 7 0 ( . . . ) 1 5 - 1 0 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Π Ε Π Ε Π Δ Ε 3 5 5 1 . 5 1 1 1 . 8 6 6
. . . . Ε Σ Π Α . . 1 5 - 1 0 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η γ ια Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Α Δ Σ 9 2 9 2
. . . . Ε Σ Π Α / 1 5 - 1 0 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η γ ια Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Α Ν Γ 1 6 1 1 6 1
. . . Π Δ Ε 6 0 - 7 0 ( . . . ) 0 3 - 1 1 - 1 5 Γ ΄ Φ Α Σ Η Π Ε Π Ε Π Δ Ε 4 7 1 8 9 2 3 6
. . . . Ε Σ Π Α . 0 9 - 1 1 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Η Ε Ξ Ε ΙΔ 4 3 2 4 3 2
. . . Π Δ Ε ( ) 1 6 - 1 1 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Π Δ Ε 1 5 6 1 5 6
. . . . Ε Σ Π Α . 1 6 - 1 1 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Ε Ξ Α Τ Ο Μ 3 4 3 4
. . . Π Δ Ε 6 0 - 7 0 ( . . . ) 2 6 - 1 1 - 1 5 Δ ΄ Φ Α Σ Η Π Ε Π Ε Π Δ Ε 1 3 5 1 3 6 2 7 1
. . . . Ε Σ Π Α 7 0 . . 1 4 - 1 2 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η Π Ε Τ Υ Ζ Ε Π 4 4 9 4 4 9
. . . . Ε Σ Π Α . 1 1 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Η Ε Ξ Ε ΙΔ 5 3 5 3
. . . Π Δ Ε 6 0 - 7 0 ( . . . ) 1 8 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η Π Ε Π Ε Π Δ Ε 6 0 1 4 0 2 0 0
. . . . Ε Σ Π Α . . 1 8 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η γ ια Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Α Δ Σ 1 9 1 9
. . . . Ε Σ Π Α / 1 8 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η γ ια Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Α Ν Γ 1 0 1 0
. . . Π Δ Ε ( ) 2 5 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Π Δ Ε 6 1 6 1
. . . . Ε Σ Π Α . 2 5 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Ε Ξ Α Τ Ο Μ 8 8
. . . Π Δ Ε ( ) 2 7 - 0 1 - 1 6 Δ ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Η Π Δ Ε 1 1
. . . . Ε Σ Π Α . 2 7 - 0 1 - 1 6 Δ ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Η Ε Ξ Ε ΙΔ 1 1 1 1
. . . . Ε Σ Π Α 7 0 . . 0 3 - 0 2 - 1 6 Β ΄ Φ Α Σ Η Π Ε Τ Υ Ζ Ε Π 4 5 4 5
Σ Υ Ν Ο Λ Ο 1 . 6 3 5 5 . 0 4 9 6 . 6 8 4
7 0 & 6 0 Γ Ε Ν Ι Κ Ο Σ Υ Ν Ο Λ Ο Π Ε Π Ε 6 . 6 8 4

Φ Α Σ Η Π Ρ Ο Σ Λ Η Ψ Η Σ
/ . . μ ε η μ ν ί α Υ Α
Σ Υ Ν Ο Λ Ο
. . α ν ά Υ Α 6 0 Π Ε
Ν Η Π Ι Α Γ Ω Γ Ω Ν
7 0 Π Ε
Δ Α Σ Κ Α Λ Ω Ν
& / ( ) . 2 0 1 5 - 1 6 Π Ρ Ο Σ Λ Η Ψ Ε Ι Σ Α Ν Α Π Λ Η Ρ Ω Τ Ω Ν Κ Λ Α Δ Ω Ν Ε Ι Δ Ι Κ Η Σ Α Γ Ω Γ Η Σ Ε Κ Π Σ Η Σ Ε Α Ε σ χ έ τ ο υ ς
Π Ι Σ Τ Ω Σ Ε Ι Σ
Κ Λ Α Δ Ο Σ
. . . Π Δ Ε ( ) 0 8 - 1 0 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Π Δ Ε 1 5 6 8 3 1 8 4 0 1
. . . . Ε Σ Π Α . 0 8 - 1 0 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Ε Ξ Α Τ Ο Μ 1 8 1 2 6 9 1 4 1 . 0 5 8
. . . . Ε Σ Π Α . 1 2 - 1 0 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η ΛΗ Ε Ξ Ε ΙΔ 1 1 1 7 2 5 5 3 2 1 . 3 6 8
. . . . Ε Σ Π Α . 0 9 - 1 1 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Η Ε Ξ Ε ΙΔ 1 1 3 8 1 7 1 8 7 3 4 3
. . . Π Δ Ε ( ) 1 6 - 1 1 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Π Δ Ε 2 6 3 8 3 7
. . . . Ε Σ Π Α . 1 6 - 1 1 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Ε Ξ Α Τ Ο Μ 6 4 7 1 7
. . . Π Δ Ε [ . ( ) ] 2 3 - 1 1 - 1 5 Α Ν Α Δ Ρ Ο Μ ΙΚ Η α π ό Β ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Π Δ Ε 1 1
. . . Π Δ Ε 0 7 - 1 2 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η Κ Ε Δ Δ Υ 6 6
. . . . Ε Σ Π Α . 1 1 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Η Ε Ξ Ε ΙΔ 1 3 1 1 4
. . . Π Δ Ε ( ) 2 5 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Π Δ Ε 9 9
. . . . Ε Σ Π Α . 2 5 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η Σ Μ Ε Α Ε Ε Ξ Α Τ Ο Μ 3 3
. . . Π Δ Ε ( ) 2 7 - 0 1 - 1 6 Δ ΄ Φ Α Σ Η Π Α Ρ Α Λ Λ Η Λ Η Π Δ Ε 4 4
Σ Υ Ν Ο Λ Ο 34 511 1.981 735 0 0 0 3 . 2 6 1
( . / ) Γ Ε Ν Ι Κ Ο Σ Υ Ν Ο Λ Ο Κ Λ Α Δ Ω Ν Ε Ι Δ Ι Κ Η Σ Α Γ Ω Γ Η Σ Α Ν Α Π Λ Ε Κ Π Κ Ω Ν Ε Α Ε 3 . 2 6 1
Φ Α Σ Η Π Ρ Ο Σ Λ Η Ψ Η Σ
/ . . μ ε η μ ν ί α Υ Α
Σ Υ Ν Ο Λ Ο
. . α ν ά Υ Α
6 1 Π Ε
Ν Η Π Ι Α Γ Ω Γ Ω Ν
Ε Α Ε
6 0 . 5 0 Π Ε
Ν Η Π Ι Α Γ Ω Γ Ω Ν
μ ε π ρ ο έ κ τ α σ η
" . 5 0 "
7 1 Π Ε
Δ Α Σ Κ Α Λ Ω Ν
Ε Α Ε
7 0 . 5 0 Π Ε
Δ Α Σ Κ Α Λ Ω Ν
μ ε
π ρ ο έ κ τ α σ η
" . 5 0 "
0 6 . 5 0 Π Ε
Α Γ Γ Λ Ι Κ Η Σ
Γ Λ Ω Σ Σ Α Σ
Ε Α Ε
1 1 . 0 1 Π Ε
Φ Υ Σ Ι Κ Η Σ
Α Γ Ω Γ Η Σ
Ε Α Ε
1 6 . 0 1 . 5 0 Π Ε
Μ Ο Υ Σ Ι Κ Η Σ
Ε Α Ε
2015-16 προσλήψεις αναπληρωτών σε ΠΕ και ΔΕ το
. 2 0 1 5 - 1 6 Π Ρ Ο Σ Λ Η Ψ Ε Ι Σ Α Ν Α Π Λ Η Ρ Ω Τ Ω Ν Ε Ι Δ Ι Κ Ο Τ Η Τ Ω Ν σ χ έ τ ο υ ς
Π Ι Σ Τ Ω Σ Ε Ι Σ
Κ Λ Α Δ Ο Σ
ΠΕ05 μειωμένου ΠΕ06 ΠΕ08 ΠΕ11 ΠΕ16.01 ΠΕ32 ΠΕ18.41
. . . . Ε Σ Π Α 0 2 - 1 0 - 1 5 Α ΄ Φ Α Σ Η γ ι α Δ Σ μ ε Ε Α Ε Π 2 8 0 4 0 9 1 5 7 2 1 9 1 5 5 3 3 1 2 3 1 . 5 7 4
. . . Γ Λ Κ 2 6 - 1 0 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η Τ Α Κ Τ ΙΚ Ο Σ Ε ΙΔ ΙΚ Ο Τ Η Τ Ε Σ 4 4 6 1 1 1 3 7 9 5 6 2 1 8
. . . . Ε Σ Π Α 2 6 - 1 0 - 1 5 Β ΄ Φ Α Σ Η γ ι α Δ Σ μ ε Ε Α Ε Π 1 2 1 1 6 5 6 7 1 0 1 6 1 1 2 0 1 1 6 4 6
. . . Π Δ Ε 2 3 - 1 1 - 1 5 Γ ΄ Φ Α Σ Η Π Δ Ε Ε ΙΔ ΙΚ Ο Τ Η Τ Ε Σ 3 9 1 3 0 1 2 4 1 2 1 8 1 1 4 0 3 5 1 1 2 8 7 9 0
. . . Π Δ Ε 1 8 - 0 1 - 1 6 Δ ΄ Φ Α Σ Η Π Δ Ε Ε ΙΔ ΙΚ Ο Τ Η Τ Ε Σ 1 1 1 1 5 2 3 5 8 5 6 2 3 1 3 2 2 1 2 5 1 1 2 8 6
. . . . Ε Σ Π Α 1 8 - 0 1 - 1 6 Γ ΄ Φ Α Σ Η γ ια Δ Σ μ ε Ε Α Ε Π 1 4 1 1 7 1 1 2 5
Σ Υ Ν Ο Λ Ο 50 704 2 159 765 5 379 3 510 2 288 2 625 2 43 0 3 . 5 3 9
3 . 5 3 9 Π λ ή ρ ο υ ς Ω ρ α ρ ί ο υ Μ ε ιω μ έ ν ο υ Ω ρ α ρ ίο υ
3 . 3 1 4 2 2 5
/ ( / ) Ο Λ Ο Ι Ο Ι Κ Λ Α Δ Ο Ι Γ Ε Ν Ι Κ Η Σ Ε Κ Π Σ Η Σ π λ η ν ε κ π κ ώ ν Ε Α Ε 1 0 . 2 2 3
/ & Ο Λ Ο Ι Ο Ι Κ Λ Α Δ Ο Ι Γ Ε Ν Ι Κ Η Σ Ε Κ Π Σ Η Σ Ε Ι Δ Ι Κ Η Σ Α Γ Ω Γ Η Σ 1 3 . 4 8 4
Φ Α Σ Η Π Ρ Ο Σ Λ Η Ψ Η Σ
/ . . μ ε η μ ν ί α Υ Α
Σ Υ Ν Ο Λ Ο
. . α ν ά Υ Α ΠΕ06
μειωμένου
ΠΕ07
μειωμένου
ΠΕ08
μειωμένου
ΠΕ11
μειωμένου
ΠΕ16.01
μειωμένου
ΠΕ19-
ΠΕ20
ΠΕ19-
ΠΕ20
μειωμένου
ΠΕ32
μειωμένου
ΠΕ18.41
μειωμένου
( 0 5 , 0 6 , 0 7 , 0 8 , Γ Ε Ν Ι Κ Ο Σ Υ Ν Ο Λ Ο Ε Ι Δ Ι Κ Ο Τ Η Τ Ω Ν Π Ε Π Ε Π Ε Π Ε
1 1 , 1 6 . 0 1 , 1 9 - 2 0 , 3 2 & 1 8 . 4 1 ) Π Ε Π Ε Π Ε Π Ε Π Ε Π Ε
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Δεν υπάρχουν σχόλια: